Preparació #maratóbcn (setm 5/12)

Objectius principals temp.2012: Marató de Barcelona (prioritat i gran repte!), realitzar triatlons de modalitat sprint, olímpica i 1-2 Half Ironman.

Objectiu del primer ATR (2 de gener – 25 de març): Arribar en condicions òptimes per a la #Maratobcn.

Fase ATR: Acumulació (5/6 setmanes).

Curses que realitzaré el mes de febrer: Mitja de Granollers (5) i Mitja de Barcelona (26). Possibles: Mitja de Gavà (12)

Competició del diumenge (5-feb): Mitja de Granollers

Descripció de les sessions de la setmana:

– Dilluns:

Cursa a peu. Mètode continu progressiu (12′ d’escalfament + 1km al 70% de la Fcmàx + 1km al 75% + 6km al 80% + 1km al 85% + 10′ tornada a la calma). Distància: 9kms.

– Dimarts:

Matí: descans passiu.

Nit: sessió de natació (treball de tècnica).

– Dimecres:

Cursa a peu. Mètode continu uniforme (12′ d’escalfament + 10km al 80-85% de la Fcmàx + 5km al 70% + 12′ tornada a la calma + estiraments). Distància: 15kms.

– Dijous:

Matí: descans passiu.

Nit: treball de força tronc inferior + treball de tècnica de natació (30′).

– Divendres:

Matí: cursa a peu. Treball de series (12′ escalfament + 2 x 2000m a 8’35 la serie i descans 8’35” – densitat de treball 1:1 -, + 20′ de tornada a la calma). Bones sensacions de cara a #lamitja de Granollers.

Tarda: treball de força tronc superior i inferior + llarga sessió d’estiraments.

– Dissabte:

Descans passiu.

– Diumenge:

#laMitja de Granollers (veure crònica de la cursa aquí).

Volum entrenament:

Quantificació càrrega de volum d’aquesta setmana:

Cursa a peu: 49kms. (recordar que només quantifico la distància de la part principal de les sessions).

Ciclisme: degut a la mala setmana de fred i pluja he hagut de suspendre sessions.

Natació: 1h en total de tècnica.

Gimnàs: 1h30′

Sensacions: poc a poc vaig agafant la forma necessària per arribar bé a la Marató. La setmana que ve (la 6ena) continuarà sent totalment de sumar volum d’entrenament. Sobretot en les sessions de carrera. Si aquesta setmana he fet 49kms, la següent pujaré un 10% el volum de carrera. És a dir, 54kms.

Pel que fa a les sessions de natació i ciclisme, he canviat la planificació inicial:

Natació: fins el mes d’abril dedicaré les sessions exclusivament a la tècnica. 80% de tècnica i 20% de capacitat aeròbica. Per què? Les triatlons són a partir del mes de maig, i ara mateix m’interessa molt millorar l’estil de crol perquè de cara a fer el treball de volum de natació sigui més eficient i més ràpid.

Ciclisme: tenia plantejat fer 2-3 sortides a la setmana. De moment, m’interessa més fer sessions de carrera. Amb una sessió de ciclisme a la setmana, i una de spinning de tant en quan ja és suficient per sumar volum d’entrenament. Això sí, a partir de la Marató, hauré d’incrementar les sessions de ciclisme de cara a les triatlons.

Propera cursa (12-feb): És possible que realitzi la Mitja de Gavà.

Anuncios

Publicado el 8 febrero, 2012 en Crónicas 2012, Temporada 2012. Añade a favoritos el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: