La prèvia del que serà la meva primera Half Ironman

Per fi! El 25 de setembre, a les 10h, iniciaré el camí per intentar ser finisher de la meva primera Half Ironman amb tota la motivació i il·lusió del món (1,9km natació, 83km en bicicleta de carretera i 21km de cursa).

– Expectatives: La prova de natació no em fa por. Agafar un ritme còmode i ja arribaré. Més o menys, 35′-40′. Ara sí, la prova de ciclisme (83kms), hi ha 2 ports de muntanya, i és la disciplina que menys he entrenat. Així que rodaré fàcil i anant sumant quilòmetres sense rebentar. La prova de cursa (21kms), és la incògnita de sempre. Com arribaré muscularment després de 83kms en bicicleta?

Resumint bàsicament: espero fer el tram de natació sense cap problema, patiré en els 2 ports de muntanya, i els primers 4-5kms de carrera sé que m’esperen forts dolors musculars en els quàdriceps i isquiotibials, acompanyats de petits o grans calambres… A partir d’aquí, quan totes les molèsties hagin acabat i ja estigui muscularment adaptat a la carrera, intentar agafar un ritme còmode per acabar el gran repte: finisher en una Half Ironman!

El temps total que he calculat per finalitzar la Half Ironman està entre 6h-6h15′ (incloent temps de transicions). Però bé, és quelcom orientatiu. Pot ser rebaixat si les coses van molt bé, i superat si les coses van maldades. En competicions de llarga distància pot succeir de tot. Aquí es troba l’emoció de les Ironmans i Half Ironman. Sol a l’aventura!

– Material que portaré: “trimono”, ulleres de sol, sabatilles esportives, mitjons, 3 bidons, vaselina (per evitar fregaments del neoprè a la pell), barres energètiques, gels energètics, pot Isopower Powergym per la beguda isotònica, casc de bicicleta, càmera de roda (recanvi), manxa d’aire, sabatilles de bicicleta, pulsera per portar el xip, pulsera per portar el dorsal i ulleres d’aigua. Espero no deixar-me res el diumenge!

– Plantejament de la carrera:

1. Disciplina de natació (1,9kms): Iniciar la prova a un ritme alt durant els primers 5′ (els primers 300m més o menys) per no trobar-me en el grup de darrera. A partir d’aquí, mantenir el ritme fins el min.30 (sobre els 1500m). I els últims 400m de la prova, si estic amb forces, incrementar el ritme, si no és així, mantenir-lo.

2. Transició natació-bicicleta: Destinar 1 a 2′ a estirar sobretot les cames (en una carrera de 6h, per 1′-2′ perduts no passa res). Beure aigua, refrescar bé el cos i sortir amb la bicicleta a un ritme suau.

3. Disciplina de bicicleta (83kms): Són dos voltes fins completar 83kms. Començaré a un ritme suau per baixar pulsacions. Una vegada he baixat pulsacions, hidratar-me amb beguda isotònica i començar a menjar la primera barra energètica. Més o menys, cada 15-20′ menjaré un tros de barra energètica acompanyat de beguda isotònica.

Observant el perfil de l’itinerari del tram de ciclisme, el plantejo bastant conservador:

km.0 al 18: Rodar suau. El terreny és més aviat pla. Per tant, agafar bona cadència i anar sumant quilòmetres.

km.18 al 32: Comença el primer port de muntanya. El desnivell va augmentant des dels 400m en el km.18 fins arribar als 800m en el km.32. Així que precaució i no forçar massa. Si hi ha ciclistes que m’avancen, no em picaré amb ells…perquè és pitjor.

km.32 al 42: terreny a favor, i baixant fins als 400m. Aquí el ritme l’aniré incrementant poc a poc fins a començar la segona volta.

La segona volta realitzaré el mateix plantejament que la primera volta. No apretar en el port de muntanya. Dosificar forces per l’última prova de carrera (21kms).

Els últims 5kms, tenir una cadència fàcil per relaxar el múscul de cara a enfrontar la última prova (carrera).

4. Transició ciclisme-carrera: per mi, la més dura de totes. Tindré els quàdriceps durs com una pedra, calambres, etc. Estirar 1-2′, prendre un gel energètic acompanyat de beguda isotònica, baixar pulsacions.

5. Disciplina carrera (21kms): Sortir els primers 5′ amb una carrera molt suau. A poc a poc, aniré incrementant el ritme a mesura que passen els quilòmetres. A partir d’aquí, buscar un ritme còmode i anar sumant quilòmetres el més ràpid possible. Sobre el km.6-7 prendre un altre gel energètic; i, l’altre, en el km.15-16 per agafar energia per l’últim tram de la Half Ironman.

Sensacions a dia d’avui, dijous 22 de setembre…Doncs de moment, molt tranquil. Encara no em crec que el diumenge estaré a Berga per començar la Half Ironman. M’imagino que fins demà o dissabte matí, no començaran a aparèixer els primers nervis.

Això sí, i el més important de tot: vull disfrutar de la Half Ironman en cada moment tot i les adversitats que puguin aparèixer!

Per finalitzar, dos vídeos motivants:

Ah, una última frase: “El primer és un campió, l’últim un heroi!”

Anuncios

Publicado el 22 septiembre, 2011 en Crónicas 2011, Temporada 2011 y etiquetado en , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: