Triatló La Vila de Barcelona

Després de debutar en la triatló ara fa just un any, tornava a trobar-me amb el tri-mono, les ulleres i el casquet vora el mar. Esperant l’ansiosa sortida. L’espera des de que col·loques la bicicleta en el teu lloc de boxs fins que donen la sortida del teu grup de triatletes es fa llarguíssima. I això que és una triatló de modalitat sprint. No em vull imaginar com estaré de nerviós i a la vegada emocionat quan estigui a la sortida de la Mitja Ironman de Berga del pròxim 25 de setembre.

A diferència de la triatló de l’any passat, la organització ha reduït 150m de distància en la disciplina de natació per motius de seguretat. L’estat del mar no era l’adequat. Així que dels 750m previstos hem passat als 600m.

A l’hora de col·locar-me en el punt de sortida, en José i jo ens hem pogut ficar a la primera fila i al costat dret. Hem decidit aquell costat perquè el primer gir es trobava cap a l’esquerra, i si surts per el costat esquerra pots quedar tancat per altres nadadors.

La veritat és que hem sortit molt ràpid, després ens hem mantingut en un bon ritme, i als últims metres he pogut fer l’última empenta final. Quan he pogut tocar la sorra amb les mans, m’he aixecat i he començat a córrer per l’aigua. Arribo amb un total de 11’02” (els 600m). Com cada triatló, només sortir vec el meu pare i metres després el meu germà fent de fotògraf. Els metres que hi ha fins als boxs són “durillos”. Vas corrent com pots, però observes les cares de la gent demacrades i ja t’imagines com deu ser la teva. Després ja no per això! Quan s’agafa la bicicleta, et canvien els ànims. Et col·loques el casc, ulleres, les sabatilles i només vols sortir dels boxs per menjar-te l’asfalt!

Al ser una distància de 20kms (2 voltes en un circuit) has de començar des de els primers metres a un bon ritme. La velocitat mitjana que he rodat ha estat de 31km/h i la velocitat màxima he marcat 46km/h (haurà estat quan he agafat un grup de ciclistes mega ràpids i m’he ficat a roda una estona jeje). La veritat és que els 20km es fan curts. Per a mi, és la disciplina on es disfruta més i poder introduir-te en un grup de 10-15 ciclistes és molt emocionant.

Últim sprint en el tram de ciclisme i entrem per el carril que et porta a boxs (temps total d’aquesta disciplina 29’43”). La disciplina de córrer és la més dura de totes. S’arriba molt desgastat, i el canvi brusc de bicicleta, on no hi ha impacte, a la carrera, costa al principi.

Aquesta vegada, crec que m’he equivocat. M’he sentit amb bones sensacions quan he començat a córrer i he incrementat molt el ritme els primers 500m. Acte seguit, m’ha vingut un “bajón” físic acompanyat d’un flat intens. En aquells moments em molestava tot el tri-mono. M’he baixat la part de dalt perquè em comprimia massa i m’he sentit millor. Són petits detalls que et fan canviar l’estat físic i mental.

En els 2,5kms m’ha adelantat un company de la facultat que coneixia. Portava un bon ritme. I quan estàs sofrint un poc, t’entra la qüestió de seguir-lo i sofrir una mica més, o bé, seguir un ritme còmode i que vagin passant els metres…La meva elecció ha estat seguir-lo! Així doncs, els últims 2,5kms se m’han fet més ràpids ja que vas comentant la jugada i les sensacions que els dos hem tingut fins aleshores (temps total de la disciplina de carrera 20’02”)

Després d’1h 04′ 45” arribava a línia d’arribada! Millor resultat que l’any passat i amb bones sensacions físiques de cara a posteriors triatlons.

Publicado el 18 julio, 2011 en Crónicas 2011, Temporada 2011 y etiquetado en , . Guarda el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

