Mitja Marató Terrassa 2011

El primer objectiu d’aquest any és realitzar un bon temps a la Mitja Marató de Granollers. Temps que utilitzaré com a referència de cara a la Half Challenge Barcelona Maresme.

Donat que l’objectiu principal de la planificació d’aquestes dues primeres setmanes ha estat augmentar la capacitat aeròbica, que millor entrenament, per recuperar la motivació, que competir a la Mitja Marató de Terrassa.

Així doncs, per rodar una bona estona i passar un bon matí de diumenge, a les 8’10 del matí en Pau i jo érem a Sants-Estació per agafar el tren de rodalies amb destinació Terrassa. 50′ de viatge i ja ens trobàvem al centre de la ciutat.

Una vegada a la zona mixta de la carrera, havies d’anar a recollir el dorsal i acte seguit ens canviàvem la roba i la guardàvem al guardabosses. Ja estàvem preparats per començar. A falta de 20′ per l’inici començem a escalfar i a moure les articulacions pels carrers de Terrassa.

La carrera la vam plantejar per anar a un bon ritme però sense apretar. Sabia que havia alguns quilòmetres amb uns quants desnivells de pujada. En definitiva, intentem anar a un ritme de 4’50” a 5′ el quilòmetre. Però bé, això és el què es diu a la línia de sortida perquè després…

2100 corredors estaven preparats al lloc de sortida. Dia asolellat i bona tempertura. Últims aplaudiments per motivar-se i sortida! Com sempre, fins que no arribes a la línia de sortida no s’activa el teu temps propi. Els primers 500m els correm amb molta gent i has d’anar avançant posicions per agafar el teu ritme de carrera.

Arribem als primers 4 km i marquem un temps inferior al què havíem establert abans de la sortida. Per tant, portàvem un ritme de 4’30”-4’40” el quilòmetre.

Del km 6 al 8 arriba el primer desnivell de la carrera. Baixem el ritme de carrera per no començar a fatigar el múscul. De fet, m’he donat compte que en els desnivells és millor baixar una mica el ritme i després quan el desnivell és més favorable apretar, que no pas seguir el mateix ritme o pujar-lo i després en desnivells favorables haver de baixar el ritme de carrera per recuperar l’esforç realitzat i anant a un ritme més baix juntament amb més fatiga muscular.

Per tant, quan vèiem que quedaven pocs metres per acabar el desnivell pujàvem una altra vegada el ritme i el manteníem i inclús el pujàvem si eren baixades.

Els parcials de temps durant la carrera, només recordo els dels 11km amb 50′ clavats, els dels 15km amb 1h07′; i, els dels 21km amb 1h34’38”. El primer parcial de carrera vam anar a un ritme de 4’30” el km; el segon parcial (del km 11 al 15), a un ritme de 4’15”; i, l’últim parcial (del km 15 al km 21) surt a 4’30” el km. Així que un ritme de carrera bastant constant que vam mantenir en tot moment durant la carrera.

En cap moment se’ns va fer pesada la carrera. S’ha de dir que és una carrera on hi ha molt de públic animant, aplaudint, inclús veïns amb l’aparell de música a la terrassa, i això sempre motiva al corredor a seguir endavant.

Coses a destacar de la carrera en tinc dues principalment: la primera, del meu amic Pau que sempre ha de fer les necessitats abans i durant la carrera, però tot així et torna a agafar amb molt poc temps (et felicito fill); i, la segona, un home que corria només amb les esportives, els calçotets i un mocador dels Estats Units. Un home popular que sempre córrer així les mitges maratons.

A tot això, anem avançant metres fins que arriba l’últim desnivell en el km 17 fins el km 19. Arribem amb forces en aquest tram i el podem fer a un bon ritme. Ja per els carrers més cèntrics, el públic és més nombrós i t’ajuda a finalitzar la carrera més ràpid. Els últims 2 kms els realitzem a un ritme més alt. A falta d’1 km per arribar a meta, em trobo amb forces per pujar més el ritme deixant el Pau una mica darrera que anava més apurat.

L’arribada! Increïble, amb un passadís estret alfombrat de color blau tancat per valles i amb molta gent animant. Arribo amb 1h34’37”. Millor marca personal. Bé, de fet és la primera mitja marató que realitzava. Espero al Pau que arriba al cap d’uns 30”. Baixa 4′ la seva marca personal de la Mitja de Terrassa. Et felicito Pau!

De regal, una maleta de viatge amb rodes, una coca-cola i un bon entrepà de butifarra. Per evitar després agulletes…una bona estona d’estiraments i com nous!

Entrenament del diumenge completat!

Pròxima Mitja Marató, la de la meva ciutat, el 30 de gener.

Anuncios

Publicado el 17 enero, 2011 en Crónicas 2011, Temporada 2011 y etiquetado en , , . Guarda el enlace permanente. 2 comentarios.

  1. bona cursa Roger!

    jo vaig disfrutar moltíssim ahir.
    El tema dels ritmes a les pujades es tal com dius, reservar per després mantenir o fins hi tot augmentar, sino et pases apretant a pujades i recuperant als plans.

    A granollers segurament hi seré acompanyant a un pupil que també va al Half Challenge com tu, si et veig pots comptar amb més ànims per a completar la mitja.
    estic convençut que si fas “bondat” aquestes tres setmanes milloraràs marca, la de Terrassa es complicada i fa que la resta de mitjes surtin millor.

    De cara al half et recomano també la mitja de montornés, es a finals de març i et servirá per a mantenir fresques les sensacions d’una mitja a tansols 7 setmanes de la competició.

    Go!

    Me gusta

    • Ei Xavi!!! tu tbe vas fer bon temps eh! La veritat q va estar molt bé. Molt bé el públic en tot moment donant caliu, s’agraeïx!

      Ahir vam planificar les competicions amb un amic fins a la Half i vam fixar les següents:

      23/I: 10 km Sant Antoni.
      30/I: Mitja de Barcelona
      6/II: Mitja de Granollers. Una de les mitges més reconegudes a Europa, ràpida tot i la quantitat de participants.
      27/II: Duatló BTT Terrassa. 6 + 20 + 3
      20/III: Mitja de Calella
      27/III: Mitja Marató de Montornés
      10/IV: Duatló de carretera a Vic 7 + 34 + 4
      17/IV: Mitja de la Garrotxa (Pernil)
      29/V: HALF CHALLENGE

      Un salut!

      Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: